tisdag 13 april 2010

Hockeyliberalen är skapad

Efter att länge ha funderat har jag äntligen kommit till skott och skapat min blogg. Har valt att ge den det passande namnet Hockeyliberalen eftersom ja tycker det kännetecknar min personlighet på ett utmärkt sätt. Och vad kan vara mer passande än att börja med ett inlägg om SM-finalserien mellan HV71 och Djurgårdens IF.

Det råder inget tvivel om att båda finallagen är mycket välförtjänta av sina platser. Det är två lag som spelar en underhållande anfallshockey och har spelarmaterial för att kunna skapa en spännande och fartfylld finalserie. Djurgårdens stora fördel är att de har en hunger efter att under några år legat i elitseriens nedre regioner. För mitt HV71 talar rutinen. Detta är lagets tredje SM-final och de vet hur man håller nerverna i chack. Den bredd HV har är ett annat slagkraftigt vapen. Man har fyra starka femmor där i princip alla kan gå in och avgöra matcher. Att man dessutom har ett fruktat och effektivt power play är också något som talar till HV:s fördel.

Bland de så kallade experterna går meningarna ganska brett isär. Leif Boork är inne på att "HV fortfarande har mer att ge" och Tomas Roos går så långt att han på sin hockeyblogg skriver att HV kommer att spela ut Djurgården. Däremot tror Niklas Wikegård på Stockholmarna, och han får väl ändå ses som en av Sveriges främre hockeyexperter.

För egen del så låter jag bli att tippa något än så länge. Men med den trupp HV har, och det självförtroende borde det finnas goda chanser att ta hem guldet till Jönköping.

Go HV71!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar