fredag 16 april 2010

HockeySveriges dom: Pinsamt HV!

Som troget HV-fan är dagens rubriker ingen rolig läsning. Djurgårdens spel höjs till skyarna, medan HV sågas vid fotknölarna.

Lasse Anrell på Sportbladet beskriver Djurgården som praktiskt taget oslagbara på Hovet. I så fall är det ju tur att även HV är vassa på hemmaplan och att vi har en match mer hemma ; )

Leif Boork (som alltid ska vara värst) beskriver HV som usla och pinsamma att se. Boork menar i sin artikel att HV gjorde alla fel som i princip går att göra.

Jag måste ge både Anrell och Boorken rätt i sin kritik. Djurgården öppnade med ett rafflande anfallsspel, lät inte HV komma ur egen zon och framförallt såg man till att trötta ut HV genom att hålla i pucken länge.... länge... I de två första perioderna kännde jag inte igen mitt lag. Var fanns det blixtrande power play man spelat i grundserien? Och försvarsspelet ska vi inte tala om. I synnerhet så var backparet torp och Almqvist inne på isen på tre av fyra mål. I tredje kom dock uppryckningen, och vi gav Djurgårdarna en rejäl match. Marcus Nilsson stängde dock matchen med sitt, det smärtar att säga det, men snygga 4-2 mål. Och idag är rubriken på alla diskussionsforum "Kan HV resa sig?"

Jag vet inte nån gång då samtliga krönikörer tagit ut segern i förskott efter bara en match. Men det är väl för att det är ett stockholmslag antar jag. Hur som helst, nästa match måste HV börja som de slutade denna. Fantasifullt anfallsspel, rörligt försvar, och effektivt powerplay. Då lär vi få Skansen ur balans rejält.

Självklart kan HV resa sig, Imorrn tar vi nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar